Осынау техника дамыған заманда балалар мен жасөспірімдердің басым көпшілігі уақыттарын теледидар, компьютер ойнауға, музыка тыңдауға арнайды. «Заманың түлкі болса, тазы боп шал» демекші, олардың ішінен компьютерді жоғары деңгейде үйреніп, техниканы жетік меңгеруге ынталанып жүрген қазақ жастарын көргенде қуанасың. Бірақ, кітаптың және кітап оқудың орны бөлек. Бүлдіршіндерімізге өз жасына сай кітап оқы-ғандары дұрыс. Өйткені, кітап адамзат баласына білім сыйлайды.
Қазақ балалар әдебиеті туралы сөз қозға-ғанда ең алдымен Мүбәрәк Жаманбалинов, Мұзафар Әлімбаев, Әнуарбек Дүй-сенбиев, Бердібек Соқпақбаев, Қаржаубай Омаров сынды қаламгерлердің есімі тіл ұшына оралады. Бүкіл ғұмырын балалар әдебиетіне арнаған тұлғалардың орны қашанда бөлек. Қазір балаларға арналып көптеген сүбелі дүниелер жазылып, жаңадан сапалы кітаптар шығуда. Бірақ солардың көпшілігі балғын оқырмандарға жетпей жатқаны өкінішті. Өйткені, кітаптардың таралымы өте аз. Шыны керек, ауылдық жерлердегі балалар әдебиеттен алшақтап қалды. Бұрын бүлдіршіндердің бәрі ақын-жазушылардың көз алдында болатын, қара домалақтарымыз қазақ қаламгерлерінің шы-ғармасы арқылы есейетін.
Кеңес өкіметі тұсында көп данамен тарал-ған «Ұлан» газетін әр отбасы алып оқитын. «Балдырған» мен «Ақжелкен» журналдарына да жеткіншектер жарысып жазылушы еді. Кейінгі уақытта бұл басылымдардың тиражы айтарлықтай азайып кетті. Қазіргі таңда балаларға рухани азық болатындай, оларды тәрбиелейтін құралға айналар жаңа кітаптар қажет. Балдырғандардың санасына патриоттық тәрбиенің нәрін себетін, жаңа ғасыр ұландарының психологиясын, болмысын ашатын, олардың шынайы тыныс-тірші-лігін көрсететін, өмірлік қажетіне жарайтын, ойынан шығатын қызықты дүниелер жоқтың қасы. Теледидардан көрсетіліп жатқан бағ-дарламалар мен мультфильмдердің, кинолар шетелдің өнімдері. Жасыратыны жоқ, қазір ауыл мен қала баласының арасында байланыс үзілді. Қалалық жердегі жет-кіншектердің өзі қазақ тілін білетіндер мен білмейтіндер болып екіге бөлінеді. Біздің қара домалақтарымыз қазақ боп туғанына мақтанатындай дәрежеде болуы керек. Ал олардың бойында осындай сүйіспеншілік се-зімді қалыптастыру – қаламгерлердің енші-сіне жазылған жауапкершілік.
Бүгінде балалар тақырыбында қалам тербеп жүрген ақын-жазушылар жетерлік. Бірақ олардың көпшілігі балдырғандардың психологиясын жетік біле бермейді. Ең алдымен, кез келген туынды кішкентайлардың ұғымына сәйкес болуы қажет. Жыл сайын ақын-жазушылардың арасында «Дарабоз» атты байқау жарияланып келеді. Алайда, бұл байқау аздық ететіндігі сөзсіз. Балалар әдебиетіне деген қамқорлық мұнымен шектеліп қалмауға тиіс. Өйткені, айналдырған бір-екі байқау арқылы қара домалақтарымыздың бәрін бірдей көркем дүниемен қамти алмаймыз. «Дарабозда» жеңімпаз атанғандардың кітабы бар-жоғы мың-ақ данамен шығады. Ол ауыл түгелі, қалалық жердегі балғындардың өзіне жет-пейді.
Кез келген саланы игеру үшін, ең алдымен, таным—білім керек. Ал әдебиет – ұшан—теңіз білімнің қайнар көзі емес пе?! Қазіргі қазақ баласы қандай кітап оқып жүр? Міне, осы сауал төңірегінде жас балғындарының ойларын тыңдасақ:
Самат Төлесінов: — Кітап — өмір ұстазы. Кітап оқымай білім алу мүмкін емес. Сон-дықтан әр адам кітап оқуды күнделікті әдетке айналдыруы тиіс. Мен әдеби кітап-тар оқығанды жақсы көремін. Қазір Ә.Нұр-шайықовтың «Ақиқат пен аңыз» кітабын ықы-ласпен оқып жүрмін.
Дания Молданбаева: — Бүгінгідей технология дамыған заманда кітаптың элек-трондық нұсқасын оқуға болады. Мысалы, «Қозы көрпеш Баян сұлу» кітабын оқыдым, мультфильмдегі нұсқасын да көрдім. Сонымен қатар, «Ақ Ханша» ертегі кітапты қызыға оқыдым. Кітап оқу арқылы ой-өрісіміз ке-ңейеді. Жалпы айтқанда, кітап оқу, тілімізді байыту, ежелгі тарихымызды тану біздің міндетіміз.
Бақытжан Егдырбаев: — Технология да-мыған кезде жаңа электрондық кітаптар дү-ниеге келіп жатыр. Өкінішке орай, олардың ішінде сапасыз кітаптар да кездеседі, көбі сауатты аударылмайды. Қазіргі балалар-дың көпшілігі кітап оқымайды. Себебі ком-пьютерлік ойындарға құмар. Тіпті ата-анасы-на айтпай, ойын клубтарына баратындар бар. Интернетке, агентке кіреді. Сөздік қорды байыту үшін кітапты оқу керек. Кітап адамға ақыл қосады. Мен Қасым Қайсеновтің «Елімнің ертеңіне сенемін» атты кітабын қызығып оқып жүрмін. Ол кітапта соғыста көрген қиындықтары мен одан шығу жолдарын айтады
Нұржан Ізболғанов: — Қай уақытта да балалар кітап оқуға тиіс. «Адам керуен, адам жол» демекші, кітапты өмірдегі досы деп санау керек. Кітап жақсылық пен жамандықты ажыратуға, адалдықты үйретеді. Қаламызда-ғы балалар кітапханасына жиі барып тұра-тынмын, алайда қазір жабылып қалды. Өзі-міздің кітапханамыздан батырлар жырын алып, үйде оқудамын.
Дәурен Байбозов: — Кітап болашағыма зор жол ашатынына көз жеткіздім. Маған Фариза Оңғарсынованың «Қыз ғұмыры» ұнайды. Қазақ ертегілерінің төрт томын оқып шықтым.
Салтанат Ғаипова: — Менің қатарласта-рым ойынға, ұялы телефонға әуес. Ол дұрыс емес деп ойлаймын. Өзім кітап оқығанды жақсы көремін. Болашақта заңгер болғым келеді. Сондықтан шытырман оқиғаға толы фантастикалық, қылмыстарды ашатын детектив жанрындағы кітаптарды сүйсіне оқимын. Сол кітаптарды оқығанда кейіпкерлермен бірге жылаймын, күлемін. Осы орайда Зоя апайға үлкен рахмет айтқым келеді. Әдебиет пәнін жақсы өткізеді.
Альмира Кульчикова: — Мен кітапты қа-дірлеп ұстаймын. Қазақстанның болашағы біздер,сондықтан білімді болуымыз керек деп есептеймін. Анам «Айгөлек», «Балдырған» журналына жазылды. Сол журналдарды інім екеуміз оқимыз. Бердібек Соқпақбаевтың «Менің атым Қожа» шығармасы өте ұнайды.
Арай Рахметова: — Кітап оқығанды жақ-сы көремін. Оны сызбай, жыртпай, таза сақ-таймын. Балалар кітапханасына барып тұра-мын. Қазіргі таңда «Менің алғашқы энциклопедиям» деген кітапты оқып жатырмын. «Алақай, балақай», «Ұлан», «Айгөлек» журналы ұнайды. Абай атамыздың өлеңдерін жатқа білемін. Өкінішке қарай, достарым көп кітапқа қызықпайды.
Жанболат Жақыпов: — Өзіміздің әдебие-тімізбен ғана шектелмей, сыртқы әлемді де танып-білу керек, яғни шетел кітаптарын да оқу қажет деп ойламын. Өзім «Абай жолы», Абай атамыздың қара сөздері және Әбіш Ке-кілбаевтың шығармаларын оқығанды жақсы көремін.