Ревалюцияның алғашқы жылдарында шашын қиған, орысша киінген қазақшаға судай татар қыздары қазақ мектептерінде мұғалім болды. Жастардың жаны қашан да жылтыраққа құмар ғой. Қазақтың зиялы жастары татар қыздарына үйлене бастады. Ал Мәскеуде, Петерборда, Омбыда оқыған Ә.Бөкейханов, М.Шоқай, М.Әуезов, Ж.Аймауытов, С.Сәдуақасовтар орыс қыздарын алды. Өкініштісі орысқа үйленген азаматтардың артында қазақы ұрпақ қалмады. Өзге ұлтқа үйленгендердің кейін бармағын тістегендерін де көрдік. Өзім білетін бір азамат. Үлкен-үлкен қызметтер атқарды. Әйелі орыс еді. Баласы орысқа үйленді. Қызы негрге тиіп кеткен күні өзі буынып өлді. Жастықпен өзге ұлт өкілдеріне қосылғандардың көкейінде: «Маған бір қазақтың қызының бұйырмағанын айтсайшы» деген өкініш өзімен бірге көрге кіреді екен. Жасы алпысқа келгенде Ғ.Мүсірепов ағамыз татар кемпірін тастап қазақ қызына үйленді. 1982 жылы Тахауи Ахтанов Қарабұтақтан Шалқар ауданындағы туған жеріне бала-шағасымен келе жатты. Шалқар ауданының шекарасынан күтіп алдық. «Шетырғыз» совхозында үш күн бірге болдық.Мұндайда айтылмайтын сөз қалмайды. Сөз арасында Гүлшара жеңгеміз: Тахауи маған кейігенде «татар, тыныш отыр дейді» деп Тахаңа өкпесін бізге қарап отырып айтты. Сонда біз Тахаңның көңілінде қазақ қызына үйлене алмаған үлкен бір өкініштің бар екенін аңғардық.
Ұлы Мұхтар Әуезовте қызы Ләйләға: «Шырағым, Ләйла! Мен шешеңе қиын-қыстау кезеңде үйлендім. Маған құдалыққа бір қазақты ертіп келмесең мені ырза болады екен деме» депті ғой. КСРО-дан тарап тәуелсіздік алған елдердің бәрі өз ұлтын, өз дінін, ділін, тілін, дәстүрін дәріптеуде. Тек біз ғана өзгеше сайрап жүрміз. Есікті айқара ашып тастап ек, шетел жамырай кірді. Қыздарымыз шүршікке, шешенге, ағылшынға күйеуге шыға бастады. Осы біз елміз бе? Қыздарымызды қызғанбаймыз ба? Арланбаймыз ба? Қорланбаймыз ба?Қорғамамаймыз ба? Қазақ өз алдына ел бола алмайды деген өсектен арылғымыз келмей ма? Бойымызды неге тіктемейміз?
Қаракөз қарлығаштарым! Орыс орыс болып туғанына мақтанады. Неміс неміс болып туғанына. Бізге не көрінді. Қазақ болып туғанымызға неге мақтанбаймыз. Қазақ төрт құбыласы тең кенен ұлт. Ақпейіл адал, мейірімді, жомарт халық. Қазақтың қызы қандай сұлу. Ақша бет қара шаш, қара қас, қара көз, қара мең… Осыдан артық сұлулық бола ма? Қазақ әйелінің жаны қандай сұлу. Ақын Жұбан Молдағалиев:
Мен қазақ әйеліне қайран қалам
Жайнаған, жадыраған, жайраңдаған-
деп қазақ әйелінің бағасын беріп еді ғой.
Айнамкөз асылзаттарым! Өзіңе табын! Өз анаңа табын! Өз жұртыңа табын! Өз халқыңнан қымбат ештеңе жоқ. Өзіңнен көрікті де көркем әйел заты жоқ. Ұлттық дәстүріңді сақта. Ашық-шашық жүрме. Қазақ қызының қасынан өзге жұрттың жігітін көрсем сол күні тамаққа тәбетім болмайды. Көңілімді мұң басады. Өзге жұртқа кеткен қыздарымызды бақытты дей алмаймын. Кубаға, Нигерияға, Иранға кеткен қыздарымыз 5-6 жылда қайтып келді. Әлгі «сүйдім, күйдім» деген махаббаттары қайда? «Махаббат тозбай тұрмайды, еңбекке аз күн татымас» деп Абай атамыз айтпап па еді. Дәстүрі бөлек, түсінік-танымы бөлек басылған кезде әркім өз жұртын аңсайды екен. Алып-ұшпа сөзім тез сөнеді. Махаббатқа да байсалды мінез керек. Кейін не болады ақылға салған дұрыс. Қазір теледидарда жалаңаш ән салатын қыздар көбейіп келеді. Оған ұлт екенімізді ұмытқан теледидар басшылары кінәлі. Омырауын, кіндігін, арқасын ашқан кейіптерін көргенде аузымнан «көргенсіздің қызы» деген сөз еріксіз шығып кетеді. Өзім әнін сүйіп тыңдайтын көркіне көз тоятын Б.Н. деген сұлу қызымыздың сахнаға жалаңаш шыққанын көргенде бұрынғы «махаббатымнан» түк қалмады.
Теледидар халыққа үлгі. Жастарымыз теледидардан көргенін істейді. Қазір ауылда да омырауын жалаңаштап, кіндігін, арқасын, кіндігін ашып жүретін қыздар, келіншектер көбейіп барады. Тіпті кіндігін ашып жүру сәнге айналды. Омырауын, кіндігін ашып жүретін қыздарға үлкендер тіктеп қарай алмайды. Ұят! Ал оларда «мұным ұят-ау» деген сезім жоқ. Иә, ұят адамнан біртіндеп жоғалады. Әуелі қыз бала көшеге мәйкі киіп шығады. Бұған да ешкім ештеңе демейді. Кімде кімнің не шаруасы бар. Демек бұл ұят емес. Сосын омырауын, кіндігін ашып шығады. Бұған да ешкім ештеңе демейді. Онда бұл да ұят емес екен. Осылай қыз бала бір күні ұяттан түгел арылады. Мына бір қызға қараңдар. Кіндігін айналдыра шеңбер сызып ішіне неше түрлі қарала, көкала сурет салған. Құдай-ау неге ұқсайды? Бүкіл бала соның кіндігіне қарап қалған. Кейбір бала кіндіктегі суретті ұстап көріп жатыр. Кім қызының жалаңаш жүргенін жақсы көреді. Ата-анасы айтпайды дейсің бе. Ең қиыны қазір ата-ананың тілін алмайтын ақылсыз ұрпақ өсіп келеді.
Ахмет Жұбановтың «Қарлығаш» әнін бір топ жалаңаш қыздың қор қылғанын көрдіңіз бе. Жалаңаш қыздарды көргенде әнді ұмытасың. Бұлт-бұлт еткен жалаңаш мүшелеріне қарап «мәз» боласың. Мәз боласың деймін-ау, керісінше арлы азамат ұлтының келешегін ойлап қан жұтар еді.
Бүгінгі «Қазақстан» телеарнасындағы «Тойбастар» деген ойын-сауықсымақ бар. Жақында үш жалаңаш қыз «Мұңайма» әнін орындады. Бұл ән емес қыздардың жалаңаш тәнін көрсету ойыны болды. Қос анары салпылдаған, көйлегі қақ жарылған бұтындағы екі елі плавканы көз алдымызға тосты. Аяғымен аспанды теуіп секектегенде әлгі «екі елісі» ұшып бетімізге тиердей бұғып отырдық. Құдай сақтасын, Қазақстанды мұсылман елі деп қалай айтуға болады. Көргенсіздіктің мұндай түрін өмірімде көрмеппін.
Қыздар жалаңаш жүрсек жігіттер қызығады деп ойлайды. Ойбүй, айналайын! Жігіттер жалаңаш қыздарға «бойынан ұяты кеткен» деп жиіркенішпен қарайды ғой. Жалаңаш қыздар өмірде жігіттердің мазағы болып қалады. Оларды арлы жігіт алмайды. Қай қазақ қасындағы әйелінің жасыратын жері қалмай абыройын ашып тұрғанын жақсы көреді. Әлде жалаңаш жүру мәдениеттілік пе? Онда мәдениетті болу қиын шаруа емес екен ғой. Жақында бір газеттен Нұрғиса Тілендиевтің мәдениет туралы сөзін тауып алдым. Нұрекең былай депті: «Біздің мәдениетіміз жаңағыдай тыржалаңаш би билеп, тыржалаңаш ән салатын адамдар келгенде өледі»
Әруағыңнан айналайын, Нұрекем. Бұдан артық не дейсің. Өзбекстан, Түрікменстан теледидарын көресіз бе. Хабар таза өз тілдерінде. Омырауын ашып жүрген әйел затын көрмейсің. Ұлттық дәстүрлеріне ден қойған. Рухы биік. Бұлардың бұзақ жігіттерінің өзінде ұлттық намыс бар. Омырауын, кіндігін ашып жүретін қыздарды көшеде ұрып кетеді екен.
Қадірлі қарақтарым! Қазақ қызының жезөкше болғаны сүйекке түскен таңба. Олар нан таба алмай жезөкше болып жүр ме? Қазақ әйелдері кешегі орыс-герман соғысы жылдарында бір үзім нан таба алмай жүріп арын сақтады ғой. Жағдайымыз сол кездегіден жаман ба. Жоқ, бұлар нан таба алмай жүрген жоқ. Жеңіл өмірді жақсы көретіндер. Болашағын ұмытқандар. Жар болу, ана болу бақытынан айырылған сормаңдайлар. Бір жезөкше қыздың өз әкесін өлтіріп келуге бес мың доллар беріп адам жалдағанын теледидардан көрдік қой. Арын сатып жезөкшелікпен байыған қыз. Ал бұларға шара қолдануға болмай ма? Жезөкшеліктен ауру тарайтыны белгілі, Ал бұл қылмыс емей немене? Сөйтсек бізде жезөкшелікпен күресетін заң жоқ екен. Жезөкшеліктің өршігеніне 15 жыл болды. Заң шығаруға он бес күн жетер еді ғой. Менің қолымда болса жезөкшелерді теледидардың алдына тізіп қойып «Мынау кімнің қызы?» деп бетін тілер едім.
Адам ар-ұятымен қымбат. Мен өмірден қалып қойған адам емеспін. Менің осы қазақ қыздары туралы ойым жиырма бестегі жігіттің ойымен бірдей шыққаны бар. Теледидарда «Ән мен әнші» хабары жүріп жатыр екен. Қонақ әнші Тоқтар Серіков. Жүргізуші Тоқтарға «Қазіргі әншілерге қалай қарайсың?» деп еді. Тоқтар мұрнын кіржитіп: «Бойыңда қазақ қызының ибалығы жоқ жалаңаш қыздардың әнін тыңдамаймын, атын да білгім келмейді» дегені. Жас жігіттің пікірі жетпістегі менің пікіріммен бірдей болғанына қуанып қалдым. Ау, қазақпыз ғой. Әдептілік пен ибалықты сүю қанымызда бар. Жалаңаш жүруді ұрпағымызға өнеге етпейік. Теледидарды бетімен жіберуге бола ма?
Кешіріңіз, ағайын! Бірін айтып біріне кеттім бе. Әңгіме шаш туралы еді ғой. Қытайдың, Жапонияның киноларына қараңызшы. Мөлдей қара шашын төгілдірген әдемі қыздар. Бұлар шашын сарғайтуға бояу таппай жүрген жоқ. Қара шашатан әдемі шаш бола ма деген ұлттық таным, ұлттық намыс бар. Құдай жасаған өз кейпі ғой. Өзгеге ұқсағысы келмейді. Менің екі қызым да шашын сарыға бояды. Содан шашын сарыға бояу, өз кейпінен жирену, өзгеге еліктеу, өзінен қорыну надандық екенін айтып түсіндірдім. Түсінді. Шаштары қара қалпын тапты.
Автор: Мәндібай Төрежан
Жақсы сайт. Ойға түйер нәрселер көп екен.
Alla razy bolsyn sizge!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Өте орынды жазылған! Жалаңаштанып киелі сахнаның сәнін бұзған әншілерге тәрбие боларлық мақала екен. Жалаңаштану иманның әлсіздігінен туады. АЛЛА ТАҒАЛА баршамыздың иманымызды әлсіретпегей! Иманды, арлы болайық ағайын!
Қазақтың қамын қазақ ойлайды. Қай ұлтты көрдіңіздер қазақтың қамын ойлап жүрген? оның ішінде қазақ қыздары туралы….. Расында, «қазақ қызының тәрбиесі» ол ойыншық емес.
Ой салатын, жүректен шыққан сөздер…