«Математика — қиын!» деп бірінші рет айтылып тұрған жоқ. Бұған дейін талай талқыланған. Әркімдер математика пәнін игерудің әр қалай жолдары мен әдістерін ұсынған. Қазіргі өмір ағыны, ғы-лым мен техниканың әр салаға бойлап енуі математиканы білуді бұрынғыдан да қажет етіп отыр. Ал ғалымдар математиканың араласуынсыз өндіріс пен ғылым, техника және тұрмыс келешегін елестету қиын деседі. Осындай тұста (ғылыми-техникалық прогресс заманында) бір сыныпта көп болғанда 5-6 оқушының ғана математика есептерін дұрыс шығара алатындығы немесе математикасынан «үркіп» жастардың көбінің инженерлік-техникалық жоғары оқу орындарына бармайтыны шындық. Мұның әр жағында халық шаруашылығының жетекші салаларына білікті мамандар даярлау проблемасы жатыр. Жалпы біз көпшілігіміздің математиканы жақсы білмеуімізден аз қиындық көріп, аз зиян шегіп жүрген жоқпыз. Бәлкім қазіргі бетбұрыс, техника кезеңінде математика пәнін оқып-үйренуді басқаша, жаңаша құруымыз, жаңаша ұйымдастыруымыз керек шығар. Мәселенің қиын түйіні, күрделілігі неде? Оқулықта ма? Әлде оқытушы мен оқушыда ма? Міне, осы тақырып төңірегінде оқушылардың, ұстаздардың, әдіскер-мұға-лімдердің, бұған қатысты ғалымдар мен мамандардың және жалпы жұртшылықтың ортақ іске жанашырлық танытып, ашық ой-пікір білдіретін, пайдалы ақыл-кеңес, ұсыныстар айтатын әңгіме-пікірталас ұйымдастырғымыз келеді. Алғашқы сөзді оқушылардың өздерінен тыңдасақ. Аталған тақырыптағы пікірталасқа Жаңаөзен қаласындағы №7 орта мектептің математика пәнінен тереңдетіп оқитын 10 «А» сынып оқушылары қатысты.
Сонымен, бүгінгі әңгіме-пікірталасты математика пәні төңірегінде өрбітсек. Оны меңгерудің қиындығы, күрделілігі неде деп ойлайсыз?
Қалдыбай Мұбашев: — Біздің ғасырымыз — техника ғасыры. Алгебра, геометрия пәндері барлық уақытта алдымыздан шығады. Міне сондықтан, математикасыз өмір сүру қиын. Оқыған адамға математика — оңай. Мен үшін көп қиындығы жоқ. Ең бастысы формуланы білу керек деп ойлаймын.
Тұрар Сәулебай: — Кез-келген пәнді қызығып оқу керек. Мен есепті жақсы көремін. Математи-ка — өмірімізге қажетті, пайдалы да қызық пән. Өйткені болашақта жоғары оқу орнына түскенде, жұмысқа кіргенде керек болары сөзсіз. Барша мамандық иесіне математиканың орны зор. Меніңше, формулалардың бәрін оқып, есте сақтасаң, математика ең оңай пән болып шығады. Оны кішкентай кезінен бастап мұқият оқу керек. Көбісі білмей жас кезінде дұрыс оқымай, кейін өкінеді. Сондықтан қазірден бастап жақсы оқығанымыз дұрыс деп ойлаймын. Бүгінгі күн талабында математиканы білмей өмір сүру мүмкін емес.
Нұрила Есенгелді: — Қазіргі заманда математика барлық мемлекетте ерекше ғылым болып саналады. Математика — ол қай елде болмасын математика. Математиканың бір формуласы барлық елге заңды-лық, ол өзгермейді, барлық жерде керек. Ғылымның оқыған адамға еш қиындығы жоқ. Мен қызығып оқимын. Бір есепке қарасаң, қиын сияқты болып көрінеді. Бірақ формуланы дұрыс білсең, есепті шыға-руға болады. Есеп дұрыс шыққанда қуанасың.
— Бәрімізге белгілі, бастауыш сыныптарда арифметикалық білім беріледі. Бұл математиканың әліппесі іспетті ғой. Ал бірақ алгебра, геометрия басталған соң математиканың «миды ашытатын» жағдайы жиі естіліп қалып жатады. Сонда қалай алгебра оқулығында абстрактылық ұғым болғаны ма? Әлде мұның басқа бір сыры бар ма?
Ләйла Спанова: — Егер математиканы мектепке алғаш қадам жасағаннан бастап жан-тәніңмен оқып, мән-жайын түсініп алсаң ға-на ол — оңай әрі қызықты болады. Өз басым математикадан есепті шығарғанды ұнатамын. Әдебиетті оқып, өз түсінігіңді айта аласың, ал математикада нақтылық дәлел болу керек. Иә, жалпы, жаратылыс-тану пәндері күрделі болып келеді. Алайда, тырысып көп оқудың арқа-сында жақсы нәтижеге қол жеткізуге болады.
Марат Жылқыбаев: — Ойлап отырсам, маған бірінші сыныптан бастап жақсы оқу керек еді. Қазір сыныпта өткен сабақты түсінуге тырысамын. Ал үйде неше қайталап оқығаныммен математиканы түсінуім қиындау. Өйткені оқулықтың тілі ауыр, ұғу өте қиын. Сосын «математика тілін неге қазақтың қара сөзімен — жатық тілмен жазбасқа не аудармасқа» деген ой мазалайды. Осы жағына қатты назар аударылса. Мен болашақта сәулетші болғым келеді. Үйдің жобасын сызғанда геомет-рияны білу керек. Сол себепті математиканы жақсы оқуға тырысамын.
Мараттың ойын орнықтыра түссек, шынында да, математи-каның қиындығы мен оны тү-сінбеушіліктің бір ұшы оқулық-тарды төл тілімізге аударғанда кетіп жататын олқылықтарда емес пе деген ой туады. Тілі жа-тық та ұғынықты дүниені неге меңгеріп алмасқа? Жақсы тү-сінген есепті шығарудың қиын-дығы болмаса керек.
Әйкенай Егізбаева: — Алгебра және геометрия оқулықтарындағы кей тақырыптар дұрыс аударылмаған. Сондықтан түсініксіз. Апайымыз ол тақырыптарды барынша өзгертіп түсіндіреді. Мұға-лім бізге бәрін дәлелдеп береді. Кей кезде есеп, мысал шығару арқылы ғана түсінеміз. Оқулықта тұрмыс жағдайына қатысты есептер берілсе бізге әлдеқайда жеңіл болар еді. Апайға рахметімізді айтамыз. Ол кісінің біз үшін сіңірген еңбегі зор. Математика сабағы қа-шан болады екен деп асыға күтіп отырамыз.
Ысмаиыл Сағынбаев: — Ма-тематиканың қиындығы, меніңше, кітапта. Өйткені олардағы ереже, анықтама мен теоремалар өте күрделі жазылған. Кейде бірі тақырыптың мысалдары бір бөлек те, есептері басқаша болып келеді. Бір мысалды, не болмаса түгел кітапты аударғанда қисапсыз қателер кетіп жатса, онда біз математиканы қалай меңгерміз? Теоремалар түсініксіз болып келеді. Біз оны мұғалімнің қысқаша айтуымен ғана түсінеміз. Ал жақсы түсінсең, математика қиын емес.
Қайыржан Махмұтов: — Мен 10 «а» сыныбына гимназия мектебінен ауысып келдім. Ол мектепте математика оқулығы басқа болды. Гимназия мектебінде физикадан тереңдетіп оқитын едік, ал №7 мектепте математикадан тереңдетілген сыныпта оқимын. Басында үйренісу қиын болды. Бірақ, сыныптастарымның жақсылығынан тез игеріп кеттім. Расында да математиканы түсінсең кез-келген есепті шығара бересің. Үй тапсырмасын да қиналмай орындайсың. Өкінішке орай, түсініксіз аудармалар кездеседі.
Кейде ұстаздардың жеке қасиетіне байланысты бір пәнге шәкірт пікірі қалыптасады. Осы тұрғыдан алғанда қиын пән — математиканы игеруге өз мұғалімдеріңнің ықпалы қандай? Осы жөнінде ой өрбітсек.
Қалдыбай Мұбашев: — Мұғалім болмаса, сен қанша рет оқы-ғаныңмен миыңа кіріп шықпайды ғой. Біздің ешқайсымыз өмірге келгенде математик болып туылмайтынымыз белгілі. Матетатиканы ұғу және ұғындыру бар. Тілектес апай бізге көп нәрсені үйретті және келешекте үйрете береді деген ойдамыз.
Дамира Әбдірашева: — Осы сыныпқа мен №6 мектептен келдім. Математикада күрделі есепті шешсең, өзіңнің өмірінде күрделі бір істі шешкендей боласың. Тілек-тес апайға қызығамын. Ол сабақты ынта-жігерімен түсіндіреді. Апай әр баланың жан-дүниесіне терең үңіле біледі.
Әсел Кемежанова: — Оқыту-шының оқушыға пәнді түсіндіруде ықпалы зор. Мұғалім неғұрлым қатал талап қойса, оқушы да со-ғұрлым жақсы оқиды. Апайдың үйреткені текке кетпейді, үй тапсырмасын түгел орындаймыз. Бағдарлама күрделі. Бір аптаның өзінде бірнеше сағат алгебра мен геометрия оқимыз. Әрине, қазір қиналғанымызбен, болашақта жемісін көретінімізге сенімдімін.
Тұрар Сәулебай: — Шыны керек, Тілектес апай математикадан сабақ бермесе, мен басқа мұғалімге үйренісе алмайтын шығармын. Себебі, апай бізді бесінші сыныптан бастап оқытып келе жатыр. Жүзі жарқын, бейнесі шырайлы, жүрегі кең, дархан да жайсаң ұстаз. Мен осы орайда баста-уыш сыныпта алғашқы төрт амалды санамызға мықтап сіңірген Нина Алпысбайқызы Шүйішова апайымыздың еңбегін айта кеткім келеді. Өйткені, егер Нина апай негізін салмаса, біздің осы қиын пәннен тереңдетілген сынып бо-луымыз екіталай еді. Негізімізге қарап таңдау бізге түсті деп ойлаймын. 9 «а» сыныбы атынан Тілектес апайға көп-көп алғыс айтамын. Бізді он бірінші сыныпқа дейін апарып, ҰБТ-дан сүріндірмей өтікізіп, үлкен өмірге қанат қақтырып жіберетін шығар деп ойлаймын.
Окушыларга коп ауыртпалык салып жур гой
өте қайырлы, пайдалы істер алла разы болсын